Thursday, December 29, 2022

Εύκολο σουφλέ με ψωμί τοστ

Η συνταγή αυτή, υπάρχει στο τετράδιο συνταγών που κρατάω από τα δεκαπέντε μου και θα ορκιζόμουν ότι την είχα βάλει στο μπλογκ. Μα πώς μου ξέφυγε;;; 


Είναι μια συνταγή πανεύκολη, που κάναμε συχνά στο πατρικό μου αλλά έκανα και όταν τα παιδιά μου ήταν μικρά. Παραλλαγές υπάρχουν πολλές. Ακόμα κι εγώ, τα Χριστούγεννα που την έφτιαξα, δεν ακολούθησα επακριβώς τα βήματα και έβαλα ό,τι είχα στο ψυγείο μου από τυριά. 


Παρόλα αυτά έγινε τέλειο. Θα σας γράψω τη συνταγή όπως την έχω σημειώσει, αλλά θα σας πω και τι έκανα εγώ (αλλαγές όπου έχει αστερίσκο).


Σουφλέ με ψωμί τοστ

Υλικά για μακρόστενο πυρέξ

250 γρ. γραβιέρα τριμμένη στον τρίφτη του κρεμμυδιού *

250 γρ. κασέρι τριμμένο στον τρίφτη του κρεμμυδιού*

1 χούφτα κεφαλοτύρι*

μια σειρά ζαμπόν (8-10 φέτες, ανάλογα το ταψί)

λίγο βούτυρο*

1/2 κιλό γάλα

ψωμί τοστ (6-8 φέτες)

5-6 αυγά

λίγο πιπέρι


Εκτέλεση

Μέσα σε ένα μπωλ βάζουμε το γάλα, τα αυγά, τα χτυπάμε με σύρμα και ρίχνουμε λίγο πιπέρι.


Βουτυρώνουμε ένα μακρόστενο πυρέξ.

Μουσκεύουμε φέτες ψωμιού τοστ στο αυγόγαλα και τις τοποθετούμε στο πυρέξ. Στο δικό μου πήρε 7 φέτες.


Από πάνω, βάζουμε τα μισά τυριά (όχι το κεφαλοτύρι), μετά μια σειρά ζαμπόν, πάνω από το ζαμπόν κομματάκια βούτυρο και το μισό κεφαλοτύρι, τα υπόλοιπα τυριά και τέλος περιχύνουμε με όσο αυγόγαλα έχει μείνει. Από πάνω, το υπόλοιπο κεφαλοτύρι και λίγα κομματάκια βούτυρο.*



Αφήνουμε κάνα μισάωρο -μία ώρα να ρουφήξει τα υγρά, ψήνουμε σε προθερμασμένο φούρνο στον αέρα στους 180 βαθμούς, για μισή ώρα. Σερβίρεται ζεστό.

Μπορείτε να το ετοιμάσετε το σουφλέ, να περιμένει πολύ περισσότερο από μια ώρα και να το ψήσετε λίγο πριν το χρειαστείτε. 

Αλλαγές και ευκολίες. 

Μπορείτε να βάλετε ότι τυριά έχετε στο σπίτι, ή λιγότερη ποσότητα, όχι μόνο για οικονομία αλλά και για να γλυτώσετε θερμίδες.

Εγώ έβαλα 5 αυγά, γάλα λάιτ που είχα,8 φέτες μοτσαρέλα, 8 φέτες γαλοπούλα, καθόλου βούτυρο και 1 γερή χούφτα ρεγκάτο. Όλοι ξετρελάθηκαν. Εκείνο που θέλω να πω, είναι ότι δεν χρειάζεται να έχει μισό κιλό τυρί για να είναι νόστιμο.

Καλή επιτυχία!

No comments:

Post a Comment