Monday, May 22, 2017

Τσιγαρέλι

Πέρυσι τέτοια εποχή, ήμουν στην Κέρκυρα. Συνήθως όταν πάω σε ένα τόπο, φροντίζω να παίρνω κάποια τοπική συνταγή. Αυτή τη φορά, η συνταγή ήρθε και με βρήκε πριν πάω στην Κέρκυρα. Μου την έδωσε η καλή μου φίλη η κ. Τασία, που έχει την κόρη της εκεί. Ζακυνθινιά η Τασία, αρχικά νόμισα πως μου έδωσε μια ζακυνθινή συνταγή. Όταν όμως έφαγα αυτό το φαγητό στην Κέρκυρα, τότε κατάλαβα ότι μου είχε δώσει κερκυραϊκή. 

Ετοιμαστείτε να ανοίξουν μύτες, λαιμοί, να βγουν καπνοί από τα αυτιά, να κλάψουν μάτια. Χαχα! Αυτή η συνταγή είναι για τους λάτρεις των καυτερών. Καίει κι όταν λέμε καίει, εννοούμε ότι καίει πραγματικά! Προσοχή στο πιπέρι λοιπόν όσοι δεν αντέχετε. Εμένα μου άρεσε πολύ κι όσο κι αν καιγόμουν συνέχιζα ακάθεκτη! Ψωμάκι φρέσκο από δίπλα για να σώζεστε από το κάψιμο (το ψωμί σώζει και ουχί το νερό στα καυτερά)!


Τσιγαρέλι
Υλικά
2 κιλά σέσκλα ή σπανάκι χοντροκομμένο
200 γρ. ελαιόλαδο
5-6 φρέσκα κρεμμυδάκια ψιλοκομμένα
3 σκελίδες σκόρδο ψιλοκομμένο
1 κοφτό κουταλάκι του γλυκού καυτερή πιπεριά σε σκόνη
1 κ. σ. ντοματοπελτέ
½ ματσάκι μάραθο ή δυόσμο ψιλοκομμένο
2 κλωνάρια άνηθο ψιλοκομμένο
αλάτι

Εκτέλεση
Σε μια βαθιά κατσαρόλα, βάζουμε νερό μέχρι τη μέση και το ζεσταίνουμε.
Μόλις πάρει βράσει, ρίχνουμε αλάτι και τα χόρτα.
Τα βράζουμε για 4-5 λεπτά και τα μεταφέρουμε με τρυπητή κουτάλα σε ένα σουρωτήρι.
Κρατάμε στην άκρη το νερό του βρασίματος.
Σκουπίζουμε την κατσαρόλα και ζεσταίνουμε το λάδι σε μέτρια φωτιά.
Ρίχνουμε λίγα από τα κρεμμυδάκια, το σκόρδο, την πάπρικα και τον πελτέ και τα σωτάρουμε για 3-4 λεπτά, ανακατεύοντας με ξύλινη κουτάλα.
Ρίχνουμε στην κατσαρόλα τα ζεματισμένα χόρτα και τα σωτάρουμε για 5 λεπτά ανακατεύοντας.
Ρίχνουμε 200 γρ. από το νερό του βρασίματος που κρατήσαμε.
Αλατίζουμε και μόλις το υγρό πάρει βράση, χαμηλώνουμε σε μέτρια θερμοκρασία και μαγειρεύουμε για περίπου 15 λεπτά, μέχρι να μαλακώσουν τα χόρτα και να σωθούν τα πολλά υγρά.
Στο τέλος, προσθέτουμε τα μυρωδικά και το υπόλοιπο κρεμμυδάκι.
Ανακατεύουμε, μαγειρεύουμε για 1-2 λεπτά και αποσύρουμε.

Σερβίρουμε με φρέσκο ψωμί!

10 comments:

  1. Το λατρευω!!!
    υγ. σε ζηλευω που πηγαινεις στην Κερκυρα!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Αχ...Κάποια χρόνια πήγαινα σύνεχεια. Τώρα δύσκολα... :)

      Delete
  2. Κι εμένα μου αρέσουν οι τοπικές συνταγές και δυστυχώς δεν έχω τόσο μεγάλη συλλογή όσο εσύ Κική! Επίσης όπως ξέρεις μου αρέσουν τα καυτερά! Τρελαίνομαι για την ακρίβεια. Και τα χόρρτα. Δεν έχω φάει λοιπόν ποτέ τσιγαρέλι αλλά δεν υπάρχει ούτε μία περίπτωση να μην μου αρέσει!!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Δεν είναι πολύ μεγάλη η συλλογή μου δυστυχώς. Προσπαθώ. Κι εσύ καυτερά ε; χαχα!

      Delete
  3. Ούτε έχω πάει στην Κέρκυρα, ούτε γνώριζα αυτή τη συνταγή. Τα καυτερά τα λατρεύω, αντέχω πολύ οπότε δεν με τρομάζει!

    ReplyDelete
  4. Καλησπέρα...αρκετά ενδιαφέρουσα η προσπάθεια σου, μπράβο. Κάτι άσχετο που έβλεπα στο μπλογκ. Έχεις καθόλου σπόρους κεφιρ ; Από Ζάκυνθο ειμαι και το email μου nikolas1980@gmail.com.Ευχαριστώ πολύ καλή συνέχεια.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Νικόλα κατοικείς στη Ζάκυνθο; Αν ναι, στείλε μου μέιλ.

      Delete
  5. Ναι στη ζακυνθο μένω στην Πόλη. Ποιο είναι το email σου;

    ReplyDelete