Friday, November 25, 2016

Πώς φτιάχνουμε καστανή ζάχαρη στο σπίτι

Πολλές χριστουγεννιάτικες συνταγές -και όχι μόνο- ζητάνε ζάχαρη καστανή. Όχι αυτή που βάζουμε στον καφέ μας, αλλά την άλλη. Τη μαλακή. Για τη ζάχαρη έχω γράψει αναλυτικά στο παρελθόν. Διαβάστε για τα είδη της εδώ!


Προϋπόθεση για να φτιάξεις μαλακή καστανή ή σκούρα καστανή ζάχαρη στο σπίτι βέβαια, είναι να έχεις μελάσα. Θα μου πεις, θα έχω στο σπίτι μελάσα αλλά όχι καστανή ζάχαρη;;; Κι όμως...Μπορεί να συμβεί και στις καλύτερες οικογένειες :D Πχ, να πας σούπερ μάρκετ για ζάχαρη καστανή μαλακή και να μην έχει. Έχει όμως μελάσα κι εσύ καίγεσαι για καστανή μαλακή ζάχαρη... Ή απλά, έχεις πάντα στο σπίτι μελάσα (σαν εμένα...).

Πλάκα πλάκα, είχα στο σπίτι μελάσα και ήταν η 2η φορά που δεν έβρισκα ζάχαρη καστανή μαλακή στο σούπερ μάρκετ. Κάπως έτσι ξεκίνησε το πείραμα.


Την 1η φορά που έκανα τη δοκιμή, την έκανα βάζοντας καστανή ζάχαρη του καφέ και μελάσα. Το αποτέλεσμα δεν ήταν ικανοποιητικό, γιατί η ζάχαρη ήταν και παρέμενε χοντροκομμένη, οπότε το ξαναέκανα :)

Η καστανή ζάχαρη, δεν είναι τίποτα άλλο παρά μίξη λευκής με μελάσα. Ή ζάχαρης ακατέργαστης που έχουν αφήσει μέσα ποσότητα μελάσας. Το ίδιο πράγματα δηλαδή. Οπότε, τι κάνουμε:


Πώς φτιάχνουμε καστανή ζάχαρη στο σπίτι
Τι χρειαζόμαστε:
λευκή ζάχαρη (ποσότητα για 1 κούπα υπολογίστε)
1/2 με 1 κουταλάκι του γλυκού μελάσα
ίσως χρειαστείτε μερικές σταγόνες νερό
Blender

Εκτέλεση
Μέσα στο μπλέντερ βάζουμε ζάχαρη. Δεν θέλουμε να είναι εντελώς γεμάτο το μπλέντερ, για να μπορεί να κινηθεί με άνεση το υλικό. Οπότε, υπολογίστε ανάλογα το μέγεθος του μπλέντερ σας. Εγώ έβαλα μια κούπα.
Χτυπάμε στο μπλέντερ λίγο τη ζάχαρη για να μικρύνουν οι κόκκοι.
Προσθέτουμε μισό κουταλάκι μελάσα.
Χτυπάμε. Και ξαναχτυπάμε και ξαναχτυπάμε. Εδώ θέλει υπομονή, γιατί η μελάσα είναι πηχτή και δύσκολα ενσωματώνεται με τη ζάχαρη. Χτυπήστε και ξαναχτυπήστε περιστασιακά μέχρι να ενσωματωθεί. Αν δυσκολεύεται να ενσωματωθεί, εδώ σας έχω το μαγικό τρικ: Ρίξτε μέσα μερικές σταγόνες νερό, εδώ κι εκεί. Εγώ έβρεξα το χέρια μου και άφησα να τρέξουν μερικές σταγόνες από τα δάχτυλά μου ολόγυρα.
Ξαναχτυπάμε. Και τότε γίνεται το μαγικό και παίρνει τη μορφή μου θέλουμε.
Αν σας φαίνεται ανοιχτόχρωμη η ζάχαρη, ρίξτε κι άλλη μελάσα. Όσο περισσότερη ρίξετε, τόσο περισσότερο σκούρα θα γίνεται. Αν ρίξετε κι άλλη, ξαναχτυπήστε.


Φυλάμε τη ζάχαρη σε βάζο που κλείνει.

Έφτιαξα 2 φορές τέτοια ζάχαρη πρόσφατα γιατί δεν προλάβαινα να πάω στο σούπερ μάρκετ να πάρω και όποτε πήγαινα δεν είχε. Την πρώτη φορά, δεν χρειάστηκε να προσθέσω νερό. Τη 2η χρειάστηκε.
Τη 2η δόση, την έχω στο ντουλάπι μου πάνω από μια βδομάδα. Δεν έχει πετρώσει και είναι μια χαρά.

Οι καστανές ζάχαρες, επειδή περιέχουν υγρασία, μπορεί να πετρώσουν. Αν συμβεί αυτό, καλύψτε τις με υγρό πανί και θα επανέρθουν!

Καλό Σαββατοκύριακο!

Update: Για ακόμα μεγαλύτερη ευκολία, αραιώστε τη μελάσα με λίγες σταγόνες νερό. Η ανάμιξη με τη ζάχαρη, έτσι θα γίνει πολύ πιο εύκολα. 

No comments:

Post a Comment