Thursday, November 19, 2015

Μαρμελάδα ξινόμηλο με ζάχαρη καρύδας

Έχετε ακούσει για τη ζάχαρη καρύδας; Εγώ δεν είχα ακούσει, μέχρι πριν λίγους μήνες. Μου έκανε εντύπωση και θέλησα να τη δοκιμάσω. Η γεύση της, όπως και το χρώμα της, θυμίσει την καστανή ζάχαρη. Ζάχαρη πολυτελείας, αφού κοστολογείται με πάνω από 14 ευρώ το κιλό. Εγώ αγόρασα 100 γρ. με 1.40 από το Γεύσεις και αρώματα στη Ζάκυνθο, τιμή πολύ καλή για επαρχία. 



Κι αφού την πήρα και τη δοκίμασα (σκέτη ήταν μια χαρά), αναρωτήθηκα τι θα την κάνω. Η αλήθεια είναι ότι πάντα ελπίζω ότι θα αντικαταστήσω τη ζάχαρη του καφέ μου με κάποια άλλη, αλλά έχω τέτοια δυνατή αίσθηση στη γέυση, που οτιδήποτε άλλο βάλω στον ελληνικό μου εκτός από καστανή ζάχαρη ή λευκή, μου φαίνεται αηδία :-) Θα μου πεις, κόψε μανδάμ ΟΛΑ τα άλλα που τσιμπολογάς όλη μέρα και άσε τη ζάχαρη του καφέ σου ήσυχη. Για 1 ή 2 κουταλάκια την ημέρα ζάχαρη, δεν αξίζει να το συζητάμε. Το πρόβλημα με τη λευκή ζάχαρη είναι ΟΛΑ τα άλλα μέσα στα οποία είναι κρυμμένη.


Τέσπα, επανέρχομαι. Η ζάχαρη καρύδας λοιπόν γίνεται από τα άνθη καρύδας και λέγεται ότι είναι κατάλληλη για διαβητικούς, επειδή έχει πολύ χαμηλό γλυκαιμικό δείκτη. Επίσης είναι πάρα πολύ πλούσια σε μέταλλα και ιχνοστοιχεία. Δείτε από περιέρgεια μερικά από τα διατροφικά της στοιχεία εδώ ή εδώ. Στο 2ο μάλιστα, αναφέρει και τα αρνητικά της. 

Αφού μελέτησα τα περί ζάχαρης καρύδας, αποφάσισα να την αξιοποιήσω σε μια μικρή δόση μαρμελάδας. Σίγουρα η αναλογία ζάχαρης φρούτου δεν ήταν η συνηθισμένη, αλλά αυτός ήταν και ο σκοπός: να έχει λίγη ζάχαρη! Η ενίσχυση της γεύσης έγινε με μπαχαρικά και το αποτέλεσμα ήταν ενδιαφέρον (αν κρίνω από το γεγονός ότι ένα από τα 2 βάζα των 200 ml, την επόμενη μέρα ήταν άδειο :-( )
Η μαρμελάδα μοιράστηκε σε 2 βάζα των 200 ml. Το ένα καταναλώθηκε από εμένα και το άλλο πήγε σε συνάδελφο διαβητικό. Ζούμε ακόμα ;-)


Μαρμελάδα ξινόμηλο με ζάχαρη καρύδας
Υλικά
2 ξινόμηλα (1/2 κιλό)
100 γρ. ζάχαρη καρύδας
½ κ. γ. κανέλλα
1 πρέζα γαρίφαλο
1 πρέζα μοσχοκάρυδο
1 πρέζα τζίντζερ
νερό

Εκτέλεση 
Πλένουμε, καθαρίζουμε και κόβουμε τα μήλα σε λεπτά φετάκια.
Τα βάζουμε σε μικρό κατσαρολάκι με νερό σχεδόν να τα καλύπτει.
Βράζουμε μέχρι να μαλακώσουν και να μην έχουν πολύ νερό. 
Προσθέτουμε τη ζάχαρη, αφήνουμε να βράσει λίγο και να λιώσει.
Προσθέτουμε και τα μπαχαρικά και λιώνουμε με πρέσα λαχανικών ή μπλέντερ.
Δοκιμάζουμε, διορθώνουμε με κάποιο μπαχαρικό και απολαμβάνουμε!


Καλό Πσκ!

3 comments:

  1. Και εγώ τώρα τελευταία την άκουσα τη ζάχαρη καρύδας. Ωραία σου έγινε η μαρμελάδα. Στον καφέ πως ήτανε;

    ReplyDelete
  2. Καλησπέρα. Μπορούμε να χρησιμοποιηχρησι ότι φρούτο θελουμε και με τα ίδια μπαχαρικά που χρησιμοποιείς για το ξινομηλο

    ReplyDelete
    Replies
    1. Τα μπαχαρικά, αν ταιριάζουν, ναι. Μπορείς να αλλάξεις μπαχαρικά ή να μη βάλεις. Για άλλα φρούτα επίσης μπορείς να τη χρησιμοποιήσεις.

      Delete