Monday, September 21, 2015

Σύκα με γραβιέρα Ζακύνθου και τυρί κρέμα

Μερικές συνταγές, δεν είναι συνταγές. Είναι απλώς υλικά, που τα τοποθετείς σε ένα πιάτο και τα τσακίζεις με τους κολλητούς σου! Εεεεεεεε ήθελα να πω τα γεύεσαι βαβαίως βεβαίως με καλή παρέα και καλό κρασί.


Σας έχω πει για τα σύκα; Ότι τα λατρεύω ΜΟΝΟ ως μαρμελάδα, ως γλυκό κουταλιού και ως λικέρ; (το άγουρο σύκο κάνει καταπληκτικό λικέρ Λικεράκια και σερμπέτια σελ. 112. Το ξερό επίσης σελ. 114).

Υπάρχουν δύο λόγοι που δεν μου αρέσουν τα σύκα. Ο ένας είναι περίεργος: παρόλο που είμαι αθεράπευτα γλυκατζού, ΔΕΝ μου αρέσουν τα γλυκά φρούτα καθόλου. Ούτε οι γλυκές τσίχλες, ούτε οι γλυκές καραμέλες-άσχετο. Προτιμώ τα ξινά φρουτάκια και ουχί τα γλυκά. Κουλό; Τον άλλο λόγο δεν θα σας τον πω. Θα μείνει μυστήριο :-p


Ξαναλέω όμως, η μαρμελάδα σύκο θεωρώ ότι είναι η καλύτερη. Το δε γλυκό, άπαιχτο.

Όπως όμως συμβαίνει πολλές φορές στη ζωή, υπάρχουν και μερικές εξαιρέσεις. Και κάνεις μια εξαίρεση κι εσύ στη ζωή σου όταν πρόκειται να γευτείς κάτι πάρα πολύ γκουρμεδιάρικο και νόστιμο.


Δεν ξέρω αν κυκλοφορούν ακόμα σύκα στην περιοχή σας. Εδώ κυκλοφορούν λίγα ακόμα. Αν όχι, κρατήστε την ιδέα για το επόμενο καλοκαίρι.

Σύκα με γραβιέρα Ζακύνθου ή τυρί κρέμα
Τα πράγματα είναι απλά. Χρειάζεστε καλά σύκα, γραβιέρα Ζακύνθου ή άλλη καλή γραβιέρα ή τυρί κρέμα (ή και τα δύο).



Χρησιμοποίησα μαύρα σύκα (εξωτερικά είναι μωβ-μαύρη η φλούδα).
Πλύνετε και ξεφλουδίστε τα σύκα σας.
Κόψτε τα οριζόντια (στέκονται καλύτερα στο πιάτο) και τοποθετήστε τα όπως θέλετε.
Στα μισά, βάλτε με κορνέ λίγο τυρί κρέμα.


Ενδιάμεσα, κόψτε και τοποθετήστε γλυκοπικάντικη γραβιέρα. Θα δυσκολευτείτε να διαλέξετε με ποιο τυρί θα τα φάτε. ΑΚΟΜΑ ΚΙ ΕΓΩ, υπέκυψα και έφαγα. Ήταν το αλμυρό που έσωζε την κατάσταση και έσπαγε τη γλυκάδα των φρούτων.


Εμείς τα απολαύσαμε σκέτα, αλλά νομίζω πως θα ταιριάζει ένα ημίγλυκο κρασί. Και καλή παρέα. Επιβάλλεται.

Καλή εβδομάδα!


6 comments:

  1. Εξαιρετικά Κική μου! Εμενα που μ αρεσουν τα γλυκά φρούτα θα με τρελάνουν!
    Θα μ αρεσε αν το τυρι κρεμα το ανακάτευα με καποιο μπλε τυρί και συνοδεύα τα σύκα επιπλέον και με κάποιο αλαντικό (όπως προσούτο)...

    ReplyDelete
  2. Αυτό είναι φυσιολογικό γκουρμέ όμως Κική μου ;)

    Πάρα πολύ ωραίο. Με ημίγλυκο κρασί το τέλειο συνοδευτικό

    Οι φωτογραφίες σου εξαιρετικές!!!

    Φιλιά

    ReplyDelete
  3. ΤΙ ομορφο γκουρμέ μεζεδάκι!

    Καλημερα :)
    http://beautyfollower.blogspot.gr/

    ReplyDelete
  4. Τι λαχταριστό μεζεδάκι είναι αυτό! Μου αρέσουν πολύ τα σύκα, είμαι σίγουρη ότι θα μου αρέσει πολύ! Ωραίες φωτογραφίες!

    ReplyDelete
  5. Τέλειο, μακάρι να το είχα δει νωρίτερα, στο χωριό είχαμε πολλά σύκα!Το βάζω στο πίντερεστ για του χρόνου!

    ReplyDelete
  6. Πολύ ωραία ιδέα, πολύ ωραία φωτογραφία!!

    ReplyDelete