Thursday, June 13, 2013

Γλυκό κουταλιού κεράσι

Κερασάκια αγαπημένα. Το πιο αγαπημένο μου φρούτο του καλοκαιριού. Μπορώ να τρώω όλη μέρα κεράσια! Τα λατρεύω. Σαν φρούτο, σαν γλυκό, σαν μαρμελάδα. Για το καθάρισμά τους σας έχω μιλήσει εδώ. Μπορείτε να τα καθαρίσετε με τον παραδοσιακό τρόπο με μια φουρκέτα, ή να χρησιμοποιήσετε το μικρό εργαλειάκι που καθαρίζει ένα ένα κεράσι (είναι κουραστικό αν έχετε μεγάλη ποσότητα) ή το μηχάνημα πουφαίνεται παρακάτω στη φωτό. Κατά καιρούς με ρωτάνε αν υπάρχει τέτοιο μηχάνημα στην Ελλάδα. Εγώ το είχα φέρει από τη Γερμανία αλλά από τότε το έχω δει και σε μαγαζιά εδώ. Εκτός από τις επώνυμες αλυσίδες καταστημάτων (που το έχουν ακριβά θα έλεγα-Τι επώνυμες θα ήταν αν δεν το είχαν ακριβά;;;) το έχω δει σε πολύ καλή τιμή σε μεγάλο πολυκατάστημα γνωστής αλυσίδας. Οπότε, αν το θέλετε άνετα το βρίσκετε.


Γλυκό κουταλιού κεράσι
Υλικά
1 κιλό κεράσια
750 γρ. ζάχαρη
1 κούπα νερό
χυμό μισού λεμονιού


Εκτέλεση
Διαλέγουμε σφιχτά, γερά κερασάκια. Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε σκούρα ή πετροκέρασα.
Πλένουμε τα κεράσια και αφαιρούμε τα κοτσάνια.
Ξεκουκουτσιάζουμε τα κεράσια.


Σε κατσαρόλα βάζουμε τη ζάχαρη με το νερό να βράζει για λίγα λεπτά.
Προσθέτουμε και τα κεράσια και τα βράζουμε μόνο για 5 λεπτά.
Ξαφρίζουμε και προσέχουμε γιατί φουσκώνει.


Αποσύρουμε από τη φωτιά και τα αφήνουμε ένα 24ωρο.
Την επόμενη μέρα, βράζουμε το γλυκό για 5-10 λεπτά μέχρι να δέσει, ξαφρίζουμε (προσοχή γιατί φουσκώνει) και στο τέλος προσθέτουμε το λεμόνι.
Φυλάμε σε καθαρά βάζα.

Είναι από τα λίγα γλυκά μου που δεν τα βρίσκει η επόμενη χρονιά, αφενός μεν γιατί τα τρώω όλο εγώ, αφετέρου επειδή δε φτιάχνω πολύ επειδή το τρώω πάλι όλο εγώ. Πάει τέλεια με γιαουρτάκι, παγωτό, τσιζκέικ κλπ.

 

Το σιροπάκι που θα μείνει το φυλάμε για πανακότα, παγωτό κλπ. Παρόλο που το τσακίζω όλο μόνη μου και δεν μένει, τα τελευταία χρόνια έχω διατηρήσει γλυκό στο βάζο του εκτός ψυγείου για πάνω από 2-3 χρόνια. Για να το κάνετε αυτό, θα πρέπει να βάλετε το γλυκό στο βάζο όσο είναι ακόμα ζεστό και να το αναποδογυρίσετε για να σφραγίσει. Έτσι δεν χρειάζεται ψυγείο παρά μόνο αφού το ανοίξετε.

Tip: Όταν ξεκουκουτσιάζετε τα κεράσια, πετάτε τα κουκούτσια μέσα στο φλυτζάνι με το νερό που θα χρησιμοποιήστε. Έτσι ό,τι ζουμάκι βγάλουν, δε θα πάει χαμένο.

23 comments:

  1. Τέλειο! Θα το φτιάξω!

    ReplyDelete
  2. Καλημερα Κικη!
    Υπεροχο γλυκο το κερασι, εγω φετος τα κερασια τα εφτιαξα κατι σαν γλυκο κουταλιου οχι εντελως δεμενο, πιο πολυ για να τα εχω να τα χρησιμοποιω σε διαφορα γλυκα...
    Φιλια!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ωραία είναι και σε σαλτσούλα!

      Delete
  3. Το ξέρω είσαστε βαλτές! Και εσύ και η Μαρίνα θέλετε να κλαίω! Που να βρω κερασάκια μες το καταχείμωνο?
    Πστ, Κική μου κράτα μου λίγο γλυκό για... αργότερα!
    Φιλάκια

    ReplyDelete
  4. Εντυπωσιακό και αξιοζήλευτο το μηχάνημα για την αφαίρεση των κουκουτσιών!
    Αξιοζήλευτο και το γλυκό σου όμως Κική μου!
    Χρώμα απίθανο, σιρόπι τέλεια δεμένο και γεύση κορυφαία!
    Με έκανες να σκέφτομαι cheesecake τώρα!
    Φιλιά!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Το μηχάνημα, χωρίς να είναι τέλειο, σε βοηθάει να τα καθαρίσεις εύκολα!
      Ευχαριστώ!

      Delete
  5. Μια γλύκα και μια φινέτσα κι ένα άρωμα, δεν μπορώ να πω, τα έχει το γλυκό κεράσι!

    ReplyDelete
  6. Kική,τήν συνταγή σου μέ τό βύσσινο,έκανα στό γλυκό κεράσι!!!
    Καί ομολογώ,έγινε μούρλια!!!!Τό έχω ταράξει μέ παγωτό καιμάκι!!!Καλό βράδυ!!!Φιλάκια!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Χαχα! Καλά έκανες! Και του χρόνου!

      Delete
  7. All time classic! Από τα ωραιότερα και τα πιο χρήσιμα για πολλές χρήσεις, γλυκά του κουταλιού

    ReplyDelete
  8. Απίθανο το post Κική μου!!και το food presentation μαγικά παραμυθένιο!!Ενα βήμα μπροστά το Zante μας συναρπάζει!!φιλάκια άπειρα!

    ReplyDelete
  9. Deli,κερασάκι εσύ,βύσσινο εγώ-λαχταριστό φαίνεται!
    Καλό Σ/Κ-φιλιά!

    ReplyDelete
  10. Για το δέσιμο το δευτερο 5 η 10 λεπτά γιατι ένα πρόβλημα με το δέσιμο το έχω

    ReplyDelete
  11. Δεν μπορείς να πεις ακριβώς γιατί εξαρτάται από το πόσο υγρασία έχουν τα φρούτα. Βράσε δέκα λεπτά, άστο να κρυώσει και κρίνεις αν θέλει κι άλλο.

    ReplyDelete
  12. Καλησπερα μια ερωτηση αν δεν εχω βαζακια μπορω μολις τελιωσει να το μοιρασω σε μπολ για πρωτη φορα που θα το κανω θα καταναλωθει γρηγορα

    ReplyDelete
  13. Αν είναι μικρή η ποσότητα ναι. Μπορείς και σε πλαστικό ταπερ με καπάκι στο ψυγείο.

    ReplyDelete